تأثیرات آموزش از راه دور در آموزش متوسطه در طول همه گیری کرونا
موضوع پایان نامه:تأثیرات آموزش از راه دور در آموزش متوسطه در طول همه گیری کرونا |
|
چکیده:بیان مسالهدر دهههای قبل از همهگیری کووید-19، کشورهای در حال توسعه گامهایی را به سمت آموزش پایه جهانی برداشتند: تا سال 2019، نرخ ثبتنام در آموزش ابتدایی در آمریکای لاتین به بیش از 90 درصد و در جنوب صحرای آفریقا به بیش از 75 درصد رسیده بود. با این حال، یونسکو و سایر سازمان های بین المللی چشم انداز آموزش جهانی را به عنوان یک «بحران یادگیری» توصیف کردند: در کشورهای در حال توسعه نیز حتی اگر اکثر کودکان در حال حاضر در مدرسه هستند، بیش از نیمی از کودکان زیر 10 ساله هنوز نمی توانند متون متناسب با سن خود را بخوانند و 70٪ دانش آموزان نیز دبیرستان را بدون حداقل مهارت های ریاضی و زبان به پایان می برند. انتظار میرود تعطیلی مدارس در زمینه همهگیری کووید-19 نه تنها بر چنین نتایج یادگیری شکنندهای تأثیر بگذارد، بلکه پیشرفت اخیر در نرخ ثبتنام را نیز برهم بزند. انتقال به یادگیری از راه دور در زمینه کووید-19 ممکن است منجر به شکست های چشمگیر در آموزش شود. با بهره گیری از این واقعیت که اکثر کشورها و مدارس در کلاس های حضوری را برای اکثر سه ماهه اول مدرسه در سال 2020 برگزار کرد. اما نه پس از آن، اثرات یادگیری از راه دور در آموزش متوسطه را با استفاده از یک استراتژی تفاوت در تفاوت ها تخمین زدیم که تغییرات را در تضاد قرار می دهد. تحلیل و نتایجدانشآموزان در بخشهای مختلف مدرسه، قبل و در طول همهگیری. این مطالعه همچنین اثرات قصد درمان بازگشایی مدارس در همهگیری را از طریق استراتژی سهگانه تفاوت، متضاد تغییرات در نتایج آموزشی در بین شهرداریها و پایههایی که کلاسهای حضوری یا نه بیش از سهماهه آخر مدرسه 2020 از سر گرفتهاند، برآورد نموده است. این تحقیق نشان داد تحت آموزش از راه دور، خطر ترک تحصیل 365٪ افزایش یافته و نمرات آزمون 0.32 روز کاهش یافته است. ویی دانش آموزان تنها 27.5٪ از معادل حضوری را یاد گرفته اند. از سرگیری نسبی کلاس های حضوری، نمرات آزمون را 20 درصد نسبت به گروه کنترل افزایش داد. |
|
واژگان کلیدی:
یادگیری از راه دور؛ آموزش متوسطه؛ تعطیلی مدارس؛ کووید-۱۹. |
دیدگاهتان را بنویسید