نقش فعالیتهای بازاریابی رسانههای اجتماعی در تأثیرگذاری بر اهداف مشتری: چشماندازی از عصر نوظهور
عنوان پایان نامه
نقش فعالیتهای بازاریابی رسانههای اجتماعی در تأثیرگذاری بر اهداف مشتری: چشماندازی از عصر نوظهور |
|
چکیده:بیان مسالهدر دهه گذشته رشد چشمگیری در استفاده از پلتفرم های رسانه های اجتماعی مانند واتس اپ، اینستاگرام و فیس بوک وجود داشته است. مردم از این پلتفرمها برای برقراری ارتباط با یکدیگر استفاده میکنند و برندهای معروف از آن برای بازاریابی محصولات خود استفاده میکنند. فعالیتهای اجتماعی به لطف سایتهای شبکههای اجتماعی از دنیای واقعی به دنیای مجازی آورده شدهاند. پیامها در زمان واقعی ارسال میشوند که اکنون افراد را قادر میسازد تا با هم تعامل داشته باشند و اطلاعات را به اشتراک بگذارند. در نتیجه، شرکت ها پلتفرم های رسانه های اجتماعی را به عنوان ابزاری حیاتی برای موفقیت در بازار آنلاین در نظر می گیرند. استفاده از رسانه های اجتماعی برای ترویج تجاری فرآیندها یا رویدادها برای جذب مشتریان بالقوه آنلاین به عنوان بازاریابی رسانه های اجتماعی شناخته می شود. با افزایش شدید وبسایتهای اجتماعی، بسیاری از سازمانها شروع به یافتن بهترین راهها برای استفاده از این سایتها در ایجاد روابط و ارتباطات قوی با کاربران کردهاند تا روابط دوستانه و نزدیک را برای ایجاد جوامع برند آنلاین ایجاد کنند. هدف تحقیقهدف این مطالعه بررسی فعالیتهای بازاریابی رسانههای اجتماعی[1] و تأثیر آنها بر نیات مصرفکننده (تداوم، مشارکت و خرید) است. این مطالعه همچنین نقش میانجی هویت اجتماعی و رضایت را تحلیل می کند. جامعه و نمونهشرکت کنندگان در این مطالعه کاربران باتجربه دو پلتفرم رسانه اجتماعی فیس بوک و اینستاگرام در پاکستان بودند. برای جمع آوری داده ها از پاسخ دهندگان از پرسشنامه خود ایفا استفاده شد. ما از یک انجمن آنلاین برای دعوت از کاربران فیس بوک و اینستاگرام برای تکمیل پرسشنامه در سامانه پرسشنامه آنلاین تعیین شده استفاده کردیم. تجزیه و تحلیل آماریداده ها از 353 پاسخ دهنده جمع آوری شد و برای تجزیه و تحلیل داده ها از مدل سازی معادلات ساختاری[2] استفاده شد. نتایج تحقیقنتایج نشان می دهد که فعالیت های بازاریابی رسانههای اجتماعی تأثیر قابل توجهی بر نیات کاربران دارند. علاوه بر این، هویت اجتماعی رابطه بین فعالیت های رسانه های اجتماعی و رضایت را واسطه می کند و رضایت واسطه ارتباط بین فعالیت های رسانه های اجتماعی و نیات کاربران است. این به بازاریابان کمک می کند که چگونه مشتریان را برای توسعه نیات خود جذب کنند. این اولین مطالعه جدید است که از بازاریابی رسانههای اجتماعی برای پرداختن به اهداف کاربر با نقش شناسایی اجتماعی و رضایت در زمینه پاکستان استفاده می کند. |
|
واژگان کلیدی:
فعالیت های بازاریابی، رسانه های اجتماعی، چشم انداز، اهداف مشتری. |
[1] SMMA
[2] SEM
دیدگاهتان را بنویسید