توسعه نظام مدیریت آموزشی در مقطع ابتدایی
توسعه نظام مدیریت آموزشی در مقطع ابتدایی |
|
چکیده:هدف تحقیقهدف پژوهش عبارت بود از: 1) بررسی عوامل سیستم مدیریت آموزشی در مقطع ابتدایی. 2) بررسی مشکلات شرایط موجود و رهنمودهای توسعه مدیریت آموزشی در دبستان کوچک، 3) توسعه نظام مدیریت آموزش در دبستان کوچک و 4) بررسی نتایج استفاده از سیستم مدیریت آموزشی در دبستان کوچک. مراحل پژوهشپژوهش شامل چهار مرحله بود: 1. مرحله اول بررسی عوامل نظام مدیریت آموزش در مقطع ابتدایی 2. فاز 2 بررسی مشکلات شرایط موجود و رهنمودهای توسعه سیستم مدیریت آموزشی در مقطع ابتدایی 3. فاز 3 توسعه نظام آموزشی در دبستان کوچک 4. فاز 4 بررسی نتایج استفاده از سیستم آموزشی در دبستان کوچک. روش تحقیقابزار گردآوری داده ها در این پژوهش فرم یادداشت برداری، پرسشنامه، مصاحبه و فرم مشاهده بود. آمارهای مورد استفاده برای تجزیه و تحلیل داده ها میانگین، درصد، انحراف معیار و تحلیل محتوا بود. نتایج تحقیقنتایج تحقیق نشان داد: 1) عوامل نظام آموزشی در مقطع ابتدایی کوچک از 4 بعد اصلی تشکیل شده است: (1) ورودی شامل هشت عامل فرعی. (2) فرآیند شامل دو عامل فرعی. (3) خروجی شامل دو عامل فرعی. (4) بازخورد از جمله با یک عامل فرعی. 2) نتایج بررسی شرایط و مشکلات موجود نشان داد که: 10877 دوره مقدماتی کوچک وجود دارد. مشکلات نشان داد که مدیران فاقد نظارت هستند و توسعه کیفیت دانشآموز را پیگیری نمیکنند. معلمان در مورد یادگیری دانشآموز محور شفاف نیستند. والدین و جامعه در توسعه کیفیت دانشآموز همکاری نمیکنند و کیفیت دانشآموزان پایینتر از معیار است. رهنمودهای توسعه نشان می دهد که هم مدیران و هم معلمان باید معلمان را در یادگیری دانش آموز محور، برنامه درسی در یادگیری معلمان، رسانه ها و فناوری، منابع یادگیری برای یادگیری یادگیرنده و درخواست همکاری والدین در توسعه کیفیت دانش آموز را توسعه دهند. 3) نظام مدیریت آموزشی شامل 4 بعد اصلی، 13 عامل فرعی شامل 42 شاخص است. یافته های پژوهشیافته های نظام ارزشیابی و راهنمای نظام مدیریت آموزشی بیش از 80 درصد بود. 5) بررسی استفاده از سیستم مدیریت آموزشی نشان داد که پیشبررسی استفاده از سیستم مدیریت آموزشی در “کمترین” سطح قرار دارد. با این حال، پس از درمان استفاده از سیستم مدیریت آموزشی در سطح “بیشترین” بود. |
|
واژگان کلیدی:
نظام مدیریت آموزش، توسعه، دبستان کوچک. |
دیدگاهتان را بنویسید