جستجو برای:
سبد خرید 0
  • صفحه اصلی
  • درباره ما
  • بسته های قیمت گذاری
  • موضوع پایان نامه و رساله
  • تماس با ما

ورود

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

هنوز عضو نشده اید؟ عضویت در سایت
  • phone 09300657524 | 09120487321
  • email info@thesis24.ir
  • محصولات
  • پکیج طلایی
  • پکیج نقره ای
  • پکیج برنزی
0
تز 24
  • صفحه اصلی
  • درباره ما
  • بسته های قیمت گذاری
  • موضوع پایان نامه و رساله
  • تماس با ما
perm_identity از اینجا شروع کنید

وبلاگ

تز 24 > اخبار > انتخاب موضوع پایان نامه علوم اجتماعی >
access_time۱۸-۰۳-۱۴۰۱
perm_identity توسط: انتخاب موضوع پایان نامه و رساله
folder_open انتخاب موضوع پایان نامه علوم اجتماعی

ظهور تفکر انتزاعی در تاریخ. رویکرد رشدی مبانی روانشناسی اجتماعی-تاریخی روسیه را روشن می کند

چکیده:

بیان مساله

مطالعه تجربی لوریا در ازبکستان و قرقستان به هسته مرکزی مدرسه روانشناسی اجتماعی-تاریخی روسیه تعلق دارد. هدف این مقاله بررسی مجدد آن تحقیقات و افشای مبانی واقعی آنهاست.

تمام تست‌هایی که لوریا در آسیای مرکزی استفاده کرده بود، از روان‌شناسی رشد سرچشمه می‌گیرد.

با این حال، نه لوریا و نه پیروان او به طور کامل مبانی و پیامدهای آن تحقیق را درک نکردند، چیزی که مقاله به وضوح نشان می دهد.

هدف تحقیق

این مقاله نشان می‌دهد که نتایج واقعاً نشان می‌دهد که افراد بی‌سواد از آسیای مرکزی نتایج آزمون منفی مشابه کودکان پیش‌دبستانی یا دبستانی دارند، در حالی که افراد باسواد، موارد آزمون را با موفقیت حل کرده‌اند.

نتایج تحقیق

مقاله حاضر اولاً نشان می‌دهد که لوریا همیشه روشن نمی‌کند که رویه‌های آزمون از روان‌شناسی رشد (تفکر تاریخی) سرچشمه می‌گیرند.

ثانیاً این مطالعه نشان می‌دهد که لوریا نتایج آزمون‌های برنده شده توسط روان‌شناسی کودک را ارائه نمی‌کند و آنها را با نتایج آزمون خود در بزرگسالان مقایسه نمی‌کند.

ثالثاً نشان داده شده است که مواضع لوریا، کول و اسکریبنر که بر اساس آن نتایج آزمون برای نشان دادن شباهت‌های بین کودکان و بزرگسالان فرهنگ‌های پیشامدرن مفید نیست، اشتباه است.

مقاله چهارم به تشابهات بین ساختارهای شناختی انتوژنتیک و ساختارهای شناختی بزرگسالان پیشامدرن به عنوان چیزی که لوریا در واقع بدون اینکه بداند آن را ثابت کرده بود، اثبات می کند.

مقاله پنجم نشان می دهد که تک تک کارهایی که لوریا از آنها استفاده کرده بود، از روانشناسی رشد سرچشمه می گیرد.

این مطالعه برای اولین بار نشان می دهد که نه خود لوریا و نه مفسران بعدی او واقعاً اهمیت علمی نتایج تجربی او را درک نکرده اند.

واژگان کلیدی:

مدیریت آموزشی، توسعه، دبستان کوچک، تفکر تاریخی.

منبع:

Oesterdiekhoff, G. (2022). The Rise of Abstract Thinking in History. The Developmental Approach Illuminates the Foundations of the Russian Socio-Historical Psychology. Journal of Social Sciences, 18(1), 69-83. https://doi.org/10.3844/jssp.2022.69.83

بعدی توسعه نظام مدیریت آموزشی در مقطع ابتدایی
قبلی رویکرد جدید به نظریه مدیریت اجتماعی-اقتصادی

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

جستجو برای:

انتخاب موضوع پایان نامه؛ انتخاب موضوع رساله، مشاوره تهیه و تنظیم پروپوزال و پایان نامه؛ مشاوره و انتخاب تکنیک های آماری؛ تحلیل آماری و انجام فصل چهارم پایان نامه

دکتر حسین موحد سایت تز 24
  • location_on
    : تهران، میدان منیریه، خیابان ژیان پناه
  • phone_android
    09120487321 | 09300657524
  • email
    info@thesis24.ir
لینک سریع
  • محصولات
  • پکیج طلایی
  • پکیج نقره ای
  • پکیج برنزی
تمامی حقوق برای مدیریت این سایت محفوظ است - اجرا از : JRE
keyboard_arrow_up