استراتژی های مدیریت بازاریابی موثر بر عملکرد شرکت های کوچک و متوسط
|
|
استراتژی بازاریابی یکی از راههای معرفی محصولات به مصرفکنندگان است. این امر از آن جهت حائز اهمیت است که به سود حاصل از شرکتهای استراتژیک مربوط میشود، در صورتی که با برنامهریزی ساختاریافته چه از نظر شرکتهای داخلی و چه برون سازمانی حمایت شود، بازاریابی به نحو مطلوبی مورد استفاده قرار خواهد گرفت. در علم بازاریابی، قبل از انجام انواع تبلیغات یا سایر رویکردهای بازاریابی، شرکت باید ابتدا یک بازار یا بخش را به وضوح هدف قرار دهد. استراتژیهای مدیریت بازاریابی مؤثر بر عملکرد شرکتهای کوچک و متوسط» را میتوان به صورت زیر بیان کرد: 1. عنوان مجله به معنای «مدیریت استراتژی های بازاریابی موثر بر عملکرد شرکت های کوچک و متوسط (SMEs) است. 2. این مجله به عنوان اطلاعات و همچنین دانش برای پیش بینی پویایی های بازار که همیشه در حال تغییر هستند و به نوع محصول تولید شده بستگی دارد، مهم است. بنابراین، واحدهای تجاری باید استراتژیهای دقیق، تطبیقی و استراتژیک را برای پاسخگویی به پویاییهای موجود انجام دهند تا کسبوکار بتواند پایدار باشد، در غیر این صورت مشتریان خود را از دست میدهد. بنابراین، بنگاههای کوچک و متوسط (SME) ملزم هستند تا بتوانند در مواجهه با این تغییرات بازار پویا، استراتژی بازاریابی جامع و مناسبی را تعیین کنند. 3. در این مجله در مورد شناسایی استراتژی های مدیریت بازاریابی در SMEs توضیح داده شده است. 4. عوامل جهانی شدن و استراتژی های بیرونی برای SME ها مانند مشوق ها، مسائل نظارتی و سیاستی و همچنین زیرساخت ها تأثیر بسیار بالایی بر استراتژی های مدیریت بازاریابی و ساختارهای SME دارند. 5. یکی از موضوعات مهم نتایج پژوهش در این مجله مربوط به مشکل دولت در مداخله به منظور جانبداری نسبت به SMEها است. مشوقها، مقررات و سیاستها حوزه دولت است که به ابزار مداخلهای برای چنین حزبگرایی تبدیل میشود. 6. هدف از تحقیق در این مجله بهبود عملکرد شرکت های کوچک و متوسط می باشد. 7. این پژوهش با طرح تحقیق اکتشافی و توصیفی پیمایشی انجام شد، پاسخ دهندگان تحقیق شامل 50 نفر از مدیران ارشد، 50 نفر از مدیران رده میانی و 100 نفر از کارکنان در شهرستان آبیدیجان با استفاده از روش نمونه گیری هدفمند در نمونه گیری بودند. نمونه ها از شرکت های کوچک و متوسط در صنایع خدماتی و تولیدی انتخاب شدند. 8. این مطالعه از یک پرسشنامه ساختاریافته برای جمعآوری دادهها استفاده کرد، که برای دریافت درک و دانش شرکتکنندگان در مورد پذیرش و استفاده از فناوری SME در شهر آبیردیجان طراحی شده بود. به عنوان پشتوانه، محتوای روایی پرسشنامه توسط گروهی از خبرگان تدوین شده است. این مطالعه بر اساس تحقیقات کارشناسی اعضای دانشکده مدیریت، دانشگاه شانگهای و سرپرستان بر روی روایی پرسشنامه انجام شد. برای ایجاد پایایی این تحقیق ابزاری، کارآزماییهایی در دو شرکت کوچک و متوسط که بخشی از این مطالعه نبودند، انجام شد. ضمانت های محرمانه بودن و پیشینه ای که در مورد هدف مطالعه نوشته شده است، قبل از شروع مطالعه به شرکت کنندگان ارائه می شود. 9. نتایج این مطالعه نشان میدهد که سطح آگاهی بالایی از اهمیت نقش استراتژیهای مدیریت بازاریابی در بهبود عملکرد شرکتهای کوچک و متوسط وجود دارد. که پذیرش فناوری در استراتژی های مدیریت بازاریابی می تواند در توسعه دستور کار SME اولویت داشته باشد. و استراتژی مدیریت بازاریابی ابزار مناسبی برای توسعه پایدار کسب و کار SME است). 10. می توان توصیه کرد که رهبران SME ها می توانند سیاست هایی را اجرا و تدوین کنند که می تواند استقرار (اکتشاف) و توسعه کسب و کار را با استراتژی های مدیریت بازاریابی جدید افزایش دهد. به طوری که این می تواند شکاف در مدیریت SMEs را پر کند. 11. مزیت در این مطالعه، در نظر گرفتن SMEها به عنوان اهداف تحقیق است. خود شرکت های کوچک و متوسط می توانند سهم قابل توجهی در اقتصاد یک شهر داشته باشند. علاوه بر این، این مجله به موضوعات جنسیتی که در بهبود عملکرد SME ها مهم و کاملاً تأثیرگذار هستند اشاره می کند. اکثر تلاش ها با شکست مواجه می شوند آنچه اتفاق افتاد ناشی از شکست شرکت در تعریف بازار هدف و چگونگی پتانسیل آن بود با توجه به تعداد زیاد مصرفکنندگان و تنوع تمایلات خرید که باعث میشود شرکتها قادر به ورود به تمام بخشهای بازار نباشند، شرکتها باید بتوانند بخشهایی از بازار را شناسایی کنند که میتوانند به بهترین نحو ممکن خدمات ارائه کنند، یعنی انجام تحقیقات بخشبندی. |
|
واژگان کلیدی:
مدیریت بازاریابی، استراتژی بازاریابی، بخش بازار. |
دیدگاهتان را بنویسید